Virksomhedsprofil

I et samfund med et endeløst udvalg af alternativer, er det ekstra vigtigt at synes og at sørge for at både nuværende og potentielt nye kunder har adgang til opdaterede og korrekte oplysninger. Lær, hvordan du opretter en virksomhedsprofil på Google og hvordan du tilføjer åbningstider. Så du kan være klar til årets næste højtid. 

Hvad er en virksomhedsprofil?

En virksomhedsprofil er en kortfattet beskrivelse af din virksomhed. Den skal gerne omfatte vigtige informationer såsom ydelser, produkter, målgruppe og mission. 

Hvorfor bør jeg oprette en virksomhedsprofil på Google?

Se profilen som et værktøj, hvor du har mulighed for at påvirke, hvordan din virksomhed synes, når der søges på Google og i Maps. Via din virksomhedsprofil har du mulighed for at komme i kontakt med dine kunder, tage imod bestillinger, vise dine produkter og give adgang til vigtige informationer. For eksempel hvad der adskiller dig fra konkurrenterne.

Men også dine åbningstider. 

Hvordan opretter jeg min virksomhed på Google Maps?

  1. Opret din virksomhedsprofil
  2. Verificer din virksomhed på Google via telefon, SMS, e-mail eller video

– Verificeringsmetoderne bestemmes automatisk.

  1. Verificeringen kan tage op til 7 hverdage

Hvordan tilføjer jeg åbningstider på Google?

Både eksisterende kunder og potentielt nye kunder, er afhængige af de oplysninger som findes på nettet, når de skal træffe beslutninger. Først og fremmest er det derfor vigtigt at synes. Men det er næsten lige så vigtigt at oplyse om, hvornår det er muligt at komme i kontakt med virksomheden og hvornår man har åbent. Det er nemlig en god oplevelse for cirka ingen, at gå forgæves. 

Åbningstiderne er særligt relevante ved højtider som påske, sommer og jul, hvor de normale åbningstider ofte påvirkes af helligdage og ferie. Så undgå utilfredse kunder, og se til at tiderne er opdaterede. 

Sådan angiver du dine åbningstider 

  1. Log ind på din virksomhedsprofil

– Vælg Rediger profil med Google Søgning

– Vælg Rediger profil > Virksomhedsoplysninger i Google Maps

  1. Vælg Åbningstider > Rediger
  2. Angiv ugedage og åbningstider
  3. Tryk Gem

Husk at opdatere din virksomhedsprofil

At være på forkant med administreringen af din virksomhedsprofil, og udnytte de tilgængelige værktøjer der findes på Google, er en lavthængende frugt som mange af dine konkurrenter måske forsømmer, glemmer eller helt undervurderer værdien af. Så udnyt potentialet af din virksomhedsprofil, hold den lige så opdateret som din hjemmeside, og hold på dine kunder, som aldrig risikerer at blive mødt af en lukket dør. 

For mere information om, hvordan du angiver og ændrer din virksomheds åbningstider, besøg Google support.

Få mere synlighed med et lån fra Qred?

Vi hos Qred Bank specialiserer os i finansiering til små- og mellemstore virksomheder, og vi forstår derfor de udfordringer, du kan stå overfor som iværksætter. Derfor tilbyder vi virksomhedslån, der blandt andet kan bruges til at booste din markedsføring og øge din synlighed. 

Klik her for at sende os en gratis og uforpligtende ansøgning. 

Del denne artikel

Related posts